söndag 11 januari 2009

Vaknade imorse med världens skallebank.
Jag som inte ens var ute igår.
Låg kvar ganska nycjet för länge innan jag hoppade upp och åt dagens frukost bestående av två alvedon, en kopp fruktsoppa och en smörgås.

Måste berätta en sak som hände igår.
Jag var som sagt barnvakt igår. Jag och Grynet satt på övervåningen och tittade på tv, men så blev klockan låååånt över sovdags och jag skulle ta med henne ner en trappa och sova. När vi kom ner var det kallare än kallast. Golvet var kallt som is.
Jag läste saga för ungen och lovade att tända en brasa så det skulle bli varmare.
Hej och hå. Var fanns veden?
Inte inne i alla fall. 22.30 fick jag ringa barnens farnor och fråga. Det visade sig att värmepumpen lagt av. Därav kylan.
Det var bara att låna ett par stora vinetskor och pulsa ut i snön och vedboden som låg en bit bort på vägen.
Hem igen och proppa spisen full med ved.
Problem 2 uppstår. Veden är så pass kall och lite småblöt att det tar flera evigheter innan den ens har lust att börja glöda.
Jag fryser, men elda ska jag så det var bara på med mer papper.
Ja, till sist blev det brasa i alla fall, men värmen återvände aldrig riktigt till min kropp igen förrän jag kom hem och fick lägga mig i min egen säng under mitt gigantiska duntäcke.

Nu till det lite roliga.
För en stund sedan satt jag och tittade på tv och det killade så hemskt i näsan så jag trodde jag skulle bli knäpp.
Jag gick och snöt mig och gissa vad som kom fram. Nej, inte en stor snorbuse. En träflisa. Hade vfäl lyckats andas in den i vedboden då, men nu är den ute och min n äsa är killfri.

Idag ska jag inte göra mycket. Städa i tvättrummet. Organisera alla mina skor och läsa i min kursbok. Ska hålla en 15-30minuter lång examination om föäldrastilar och det är ju bra om man är insatt i sitt ämne då.
Nu ska jag och min pyamas trava de två dörrarna till vänster för att komma hem igen.
Hej så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahhaa trä i näsan gumman? ååååh stackare var pumpen trasig? Rose marie ringde och frågade mig om hundarn, tur hon sa nåt då? huua! Kram