onsdag 28 januari 2009

Dagens middag intaggen. Det blev varm smörgåstårta idag.
En ganska nyttig sådan, men god så in i norden.
Annars var eftermiddagen en enda stor besvikelse.
Det var nämligen så att jag och Bettan hade eskat(äskat??) en hel del pengar för att kunna göra om vårt personalrum. Alla anställda var helt med på tåget och vi satte igång att fundera och fantisera hur vi ville ha det.
Vi beräknade på en hel del arbetskostnader och så vidare. Skickade in en önskan på 100000kronor. Idag avslöjades hur budgeten hade fördelats. Gissa hur mycket av dessa pengar vi fick...
30000. Helt sjukt. Dessa 30000 skulle då räcka till nya tapeter, ny soffa, nytt golv, ny matmöbrl, gardiner, inredning och liknande.
Jag var så arg så jag kokade när jag lämnade arbetsplats träffen.
Pratade med Bettan och hon ringde upp chefen. Nej, detta var slantarna vi fick.
Jag skulle önska att vi kunde få i alla fall 6000kronor till så kanske, KANSKE vi kan lyckas få till något av det, men hon verkar slagit rot på de slantarna.
Nu ska jag sätta mig och titta på Ikeas hemsida och se om det finns någon billig, ful matmöbel att köpa. Soffan VÄGRAR vi att ändra iaf. Den blir dyr, men det är den värd.
Ja, som sagt. www.ikea.se nästa.

Hej så länge!

Inga kommentarer: