måndag 26 januari 2009

Det är nu bevisat att det är farligt att leka med barn!
Var rastvakt idag. När jag kom ut var det några pojkar som började småbrottas med mig och skulel försöka få mig att falla.
Vi lekte och brottades och det var riktigt roligt. Jag fick snö precis överallt.
Fler och fler barn anslöt sig till leken och jag fick göra paus för att ta av mig glasögonen.
Så bar det iväg igen om nu var det inte längre tre pojkar som skulle fälla mig. Nu var det 10pojkar och 5tjejer som härjade på.
så plötsligt smäller det till och jag känner att detta träffade mitt i prick.
Jag har nu kanske 7barn över mig.
Jag ropar paus och känner på läppen.
Jajamensan!
Det rinner blod ur munnen.
Barnen blir smått förskräckta, men jag säger att det inte är så farligt. Det är bara att torka bort.
Jag blöder en stund och känner en fin puls i läppen. Den har spruckit på insidan. Har fått någons sko mitt i munnen. som tur var missade den tänderna och träffade bara läppen.
Nu är har jag en läskig flik på insidan, men inte särskilt ont.
Har dock lovat en ny brottningsmatch imorgon.
Som sagt. Det är falrigt att leka med barn!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe man får leka lite försiktigare lekar=P