onsdag 21 januari 2009

Idag har jag varit den hjälpsamma typen.
Hjälpte till på jobbet med en del saker.
Hjälpte Jessica med engelskan, och så hjälpte jag mig själv lite.

Ibland behövs så lite för att göra mig glad. En annan glad människa, en glad röst, en kram, ja ni vet. Lite av varje sådär..

Idag har jag fått ja just de sakerna och de är ju underbara.
Jag hjärtar mina ungar så mycket. De är mina allihopa.

Pratade med min handledare från kursen idag. Jag fick en utvärdering av de uppgifter jag lämnat in. Mycket bra feedback fick jag och mycket beröm. Stolt som en tupp vandrade jag omkring i skolans lokaler och bara var glad!

Ännu har jag inte fått något anställningsbevis och det suger ju såklart. Man vill ju gärna få ett papper som säger att jag numer är tillsvidare anställd och får en trevlig löneförhöjning, men detta har ännu inte infunnit sig. Typiskt!
Har doxk blivit lovad att få min nya lön retroaktivt(vad heter det och hur stavas det???) när alla papper är klara.

Jag skippade prommenaden idag. Samvetet gnager i mig som en råtta på en ost, men men. Får ta en på både torsdag och fredag då.
Ska vara barnvakt ikväll till lilla Grynet och NellanPellan. Ska egentligen vara där vid 21, men nåker nog dit redan 20 så jag kan se Top Model där. Vi är ju så pass bra kompisar så det får jag.

Längtar faktiskt till fredag. Då ska jag, Anny och en tjej med namnet Frida ha tjejkväll i dess äkta bemärkning. Vi ska fixa naglar, grejja hår och äta nybakade bullar. Hejja hejja va roligt.
Blir dock en väldigt torr helg. Slantarna är alldeles slut och jag längtar till nästa helg istället. Då är det nytt klirr i kassan och kanske en utgång som står för dörren.

Nä, nu ska jag se på tv en kort stund innan det är dags att åka.

Hej så länge!

Inga kommentarer: