onsdag 14 januari 2009

Saker och ting blir inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Trodde jag skulle få sova lite idag när nu kursens värsta moment är över.
Tror ni på det själva?
Klockan 23.15 ringer Mimmi och frågar vem som öppnar på fritids. La en lång ramsa av svordommar när jag inser att jag varit en idiot igen och glömt sätta in någon för mig på morgonen. Japp. Bara att ställa klockan på 05.00 istället för 07.00.
Nu var det bråttom att somna. Gissa om jag fick sova?
Nej. Klockan 01.00 inatt var Pussel ute på upptäcksfärd i sovrummet.
Han hoppade upp på nattygsbordet och rev ut ett fullt glas med vatten. Först blev jag bara less, men så slog det mig som en smäll i hjärtat. Mobilen ligger ju där!!
Fort på med lampan och mycket riktigt. MASSA vatten överallt. Panik!
Snabbt plocka isär mobilen och börja blåsa, torka och oroa mig för om den bara ska avge en sista suck och dö.
Min katt var nu inte min bebis längre. Han var en avbild av satan själv enligt mig. Jag ville bara mana honom ner i avgrunden igen och aldrig mer se honom.
Upp ur sängen och hämta handdukar och papper och torka upp allt vatten som nu bildat en liten pool uppe på bordet och ett vattenfall ner för kanterna.
När jag äntligen torkat klat var klockan bra mycket över 01.30.
Då kommer satans avkomma och hoppar upp IGEN på nattygsbordet och börjar vifta med svansen. Som tur var var nu glaset tomt, men jag vrålade en lång ramsa efter honom och han tassade iväg.
Så kommer någon och smyger och sakta hoppar upp i sängen och gosar ner sig bakom min rygg. Han blir lite förlåten och får återgå till att vara Pussel igen och jag somnar.

Hej och hå. Några korta timmars sömn, men jag är här på jobbet i tid och ska sedan på kursen.
Kanske kommer vara ett lik i eftermiddag, men det ordnar sig. Får väl sova en stund när jag kommer hem.

Hej så länge!

Inga kommentarer: