söndag 18 januari 2009

Igår fick jag som sagt för mig att vara uppe så länge som det bara gick.
Satt och datade och gjorde mest ingenting.
Vid 01.00 ringde en något berusad person och bad mig köra honom hem. Okej då. Jag var ju ändå vaken. In i bilen och ratta iväg. Passade på att sno en smörgås när jag ändå var där.
Så var jag hemma igen strax efter 2 och hamnade återigen framför burken, men strax innan 3 gav jag upp. Då började ögonlocken kännas som blysäckar att lyfta. Jag gick upp och la mig i sängen och läste en stund innan jag släckte lampan och somnade.
09.00 slog jag upp mina två blå och det var färdigsovet.

Dagens planer är enkla. Byta gardiner, tvätta lite, prommenad, ta ut Pussel och påbörja arbetet med att göra honom till utekatt och rensande i skafferiet.

Innan jag tar tag i dagens arbete ska jag dock läsa ut min bok. Jag har gjort tabben att börja läsa Isfolket igen. Har jag börjat KAN jag bara inte sluta. Nu ska det plöjas 47böcker innan jag är nöjd. Läser ut nummer 4 idag och kanske nummer 5 också. Trots att jag läst denna serie böcker MINST 3 gånger tidigare så kan jagg läsa dem lika många gånger till. I love them! De är inte så långa(250sidor) så det går ganska så snabbt och varje gång tycker jag man upptäcker något nytt.

Inga kommentarer: