söndag 1 februari 2009

Söndag. Det är för dåligt att jag inte uppdaterat på hela helgen, men den har verkligen bara gått i ett.
Sammanfattning:

Fredag
Jag jobbade på förmiddagen. Gerda var fortfarande hemma med sjukt barn, men som tur är har jag Mimmi som är den bästa som finns. Hon hjälper mig i vått och torrt. Jag brukar ha full koll på vad som ska göras på dagarna, men just denna dag glömde jag helt bort att vi faktiskt utvärderar på fredagar, men men. Jag skickade med ungarna att de får göra det hemma istället så vi får väl se imorgon om de gjor det.
Ja så blev klockan halv 11 och jag traskade ner på klipperiet och skulle göra mig blond. Nu är det så att från att ha i det närmaste svart hår och bli blond är kanske inte världens bästa övergång så vi gick lite varligt fram. Gjorde så ljust det gick denna gång och nästa gång ljusar vi på det ytterligare och så vidare.
Min frisör Erika är denn bästa som finns. Hon vet EXAKT hur jag vill ha det och jag blir aldrig besviken när jag varit där.
Hela färg,tork och klipp-historien drog ut på tiden och jag fick springa till pulkbacken där nu alla ungar befann sig med de övriga lärarna. Vi fikade lite och lekte med barnen innan det var dags att gå tillbaka.
nu åkte jag hem och packade så fort jag bara kunde, Skyndade mig att göra en pajdeg och sedan var det bara att kasta sig i bilen och köra mot Sörbygden där Mallibrallan med familj och Jennie P med familj samt Fredrik I och Linda befann sig. Vi åt mysig middag ochhade det jättemysigt. Så kom vi i säng. Jag sov på soffan och det gick alldeles utmärkt. Sov som en sten när jag väl somnade.

Lördag
Vid 06.30 vaknade lilla A och sjöng en liten vacker sång för oss alla. Jag var fortfarande ganska trött så jag låg kvar på soffan och småsov och lyssnade på A. Vid 9 klev jag upp och fikade frukost med de övriga. Sedan var det bara att börja göra oboy och packa väskorna. Sedan var det massa kläder på och ut på skotrarna allihop. Vi åkte ut på en stor sjö och tände en brasa. Vi grillade kolbullar, hamburgare(hampa kallad under helgen) och varma mackor. Lovely.
Så kom några kompisar på skoter och hälsade på. Jag älskar verkligen skotrar. Önskar jag var så pass bra att köra att jag också kunde ha en egen och haka på grabbarna. Nu är jag inte så bra så det får duga att åka med ibland.
Ja i alla fall. Vi åkte hem till stugan och drack kaffe och jag vilade lite på sängen. Tror jag somnade till 20minuter.
Sedan var det middag. Vi åt en underbar gryta som Mallibrallan hade gjort(hon är så duktig på att laga mat ska ni veta). En äkta munknullare var det. Fick multippla orgasmer i munnen när jag åt.
Vid 18.30 packade jag in mig i bilen och reste iväg hemåt igen. Jag och Jessica skulle ju ut ikväll.
Måste erkänna att min lust var ungefär under nollstrecket, men lovat är lovat.
Halv 8 kom Jessica och vi inledde vår kväll. Blev några cider och en hel drös med äppelsnapsar innan det var dags att dra iväg. Ute var det kallt som bara den. Jag hade ju bara leggings på mig så benen domnade ju bort helt.
Uppe på haket var det stendött. Inte många personer där inte. Drack mig en rosa panter och dansade en stund. det började så smått droppa in fler och fler, men jag tappade lusten, använde livlinan ring en vän och sedan gick jag hemåt.
Det var helt klart mycket roligare hemma än på haket.

Imorse vaknade jag-Inte! Klockan var 13!!! när jag slog upp minna två blå. Fick massa ångest för att dagen försvunnit, men så kan det vara ibland.
Idag har jag gått på sparlåga. Har just tittat på en så bra film. Stomp the Yard. Hejja vilken bra film. Skulle kunna se den flera gånger om.

Nu ska jag köpa mig en kebab och sedan ska jag passa Grynet och NellanPellan.

Hej så länge!

Inga kommentarer: