söndag 1 februari 2009

Jag har kommit fram till att jag inte tror på ett troget förhållande. Tror inte ens att det existerar. Jag ska inte dra alla över samma kant, men jag har träffat allt för många som är otrogen till höger och vänster och med vem som helst.
Nä dra de åt helvete rent ut sagt.
Varför ska man ens lita på någon när de ändå ska gå bakom ryggen på en.
Tänker inte lita en sekund på att någon är mig trogen igen. Tills motsatsen är bevisad.
Jag älskar att vara kär och ha någon att ta hand om, men varför är det aldrig nog? Varför är det så roligt att såra och bedra den som ställer upp till 2000%? Vad är det de vill ha? Vad är de ute efter.
Jag kommer falla igen och kommer älska igen, men jag kommer nog förvänta mig att bli sårad.
Känns tråkigt att ha den inställningen, men svårt att ha en annan när det är så verkligheten ser ut.
Ja nu ska jag inte var bitterfitta längre.

Hej så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet hur du känner... att bli bedragen å sårad.. Man tror att man aldrig kommer att våga lita på nån igen. Tog mig visserligen 1-2år in i mitt nuvarande förhållande tills jag vågade LITA på M. Inte för att jag inte lita på honom, men själva förtroendet till att våga lita på någon var så skadat.... Men nu känner jag att jag vågar lita igen! DET är en befrielse. Och jag hoppas och tror att du en dag oxå kommer att få känna den känlsan.
Kramis

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.