torsdag 5 februari 2009

Gick hem lite tidigare från jobbet idag.
Kände att det fanns miljoner saker att göra hemma och på jobbet hade jag gjort klart.
Väl hemma gjorde jag stora rycket. Jag har städat ur min walk-in-closet. Den var full av säckar med kläder. Det var verkligen fulla golvet med säckar, väskor, täcken och ja hur mycket som helst.
Jag kastade ut allting i den övre hallen och sedan rensade jag ut det jag skulle behålla och resten åkte i en sopsäck.
Sedan hängde jag in det som skulle sparas och alla väskor fick en egen plats. Det blev så fint så.
Hängde in en massa tvätt som jag varit för lat att ta hand om tidigare i veckan och samlade ihop allt som skulle in i maskinen. Laddade och startade.
Så tog jag tag i skafferiet. Såg ut som hej, kom och hjälp mig, men ingen kom.
Jag tog ut alla ljus som hade ockuperat hyllan längst upp och flyttade dem till en garderob på toan.
Sedan blev det fint med plats och var sak har nu sin plats.

Nu är middagen intagen. Blev samma som igår. Kyckling, smörstekt paprika och lök, med creme fraiche och citronpeppar. Mmmmmmm, va gott det var!
Dags för en snabbvila i soffan innan det är dags för kvällens prommenad.

Jag klappar mig själv på axeln och tycker att jag har lyckats riktigt bra idag.
Hejja mig!

Inga kommentarer: