torsdag 26 februari 2009

Såhär på kvällskvisten har jag tagit ett krafttag och dammsugit huset.
Sedan satte jag ett nytt doftljus på toaletten så nu luktar det mojito överallt. Mummit värre.
Annars har jag jobbat, haft möte, översatt ett brev åt mamma och kört i diket.
Japp. Ni läste rätt. Jag körde i diket.
Skulle åka till Gissjö och överlämna kryddor. Så mötte jag plogbilen efter den minimala lilla vägen och så sjönk ena hjulet ned och där stod jag. Jag kastade en förbannelse över att jag inte förstrod att detta skulle inträffa, men den snälla ploggubben stannade och sa att han förstod att jag kört fast. Han hade ännu inte hunnit ploga min sida.
Vet ni vad hjälten gjorde?
Jo, han tog tag och medan jag sakta gasade så LYFTE han upp min bil. Det var helt enkelt hulken jag mötte i en plogbil. Han var inte grön som jag trodde. Han var orange och gul med reflexer. Intressant.
Ja, jag tackade och tackade och han skrattade och vinkade hej då.
Jag åkte och överlämnade kryddorna och återvände hemåt.
Är fortfarande imponerad över denna hulk.
Nu har jag tittat i en massa kataloger och önskat att jag var jätterik.
Längtar även till Ullared. SKa sätta mig och boka resan ner till Stockhom nu.
Hurra Hurra!
Hejja mig!

Hej så länge!

Inga kommentarer: