söndag 8 februari 2009

Klockan är före 12 och jag har faktiskt hunnit med en hel del.
Pussel hade puss och kram kalas imorse klockan halv 7 så det var omöjligt att sova. Han skulle absolut ligga på magen och försök lägga en tass på mitt öga och slicka mig på hakan. Jag tillåter inget av detta så det blev till att oräknerliga gånger ta bort tassen och flytta på katten.
Vihalv 8 gav jag upp och läste lite bok istället.
Så klev jag upp och städade lite i köket. Diskade plåtarna och gjorde klart för dagens bak.
Jag tyckte det var lika bra att dammsuga när jag ändå var igång så det gjorde jag.
När man tittar ut ser man bara ett vitt täcke. Jag trodde inte jag skulle säga det, men nu får det gärna sluta snöa. 30cm har det snöat sen igår och jag hade ingen lust alls att börja skotta bort detta, men det finns ingen anna som kan göra detså et var bara att klä på sig och köra igång.
40minuter senare var uppfarten färdigskottad.
Nu ska jag vila en liten stund sedan ska jag starta dagens bakomgång.
På schemat står kladd-kake-mufins och semlor.

Hej så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har utmanat dej i min blogg :-)

Anonym sa...

här har vi faktiskt också snö men inte alls lika mycket. men vi längtar till eran snö..
och till dig.. Men snart kommer jag... Stor kram du är galen som bakar.. Puss