tisdag 3 februari 2009

Nu är det raska steg på jobbet.
Jag och Bettan sökte ju som sagt pengar för att kunna göra om personalrummet på jobbet a la RoomService. Inte blev det så mycket vi hade tänkt, men vi bestämde oss för att klara den ändå.
Nu hade jag varit i kontakt med fastighetssktarna och de skulle stå för ett nytt kök och lite andra detaljer och ett företag som skulle tapetsera och måla en del.
Idag slinker en av fastighetsskötarna in och vi tittar lite på ritningen och går igenom vad som ska göras. Bettan hade gått hem och jag(med min ångest inför att ta beslut både för egen del och för andra) fick sköta allt.
Ja, vi gjorde lite justeringar och jag frågade om jag fick vara med och bestämma vissa saker med inredningen. Det skulle nog gå att ordna fick jag till svar.
Nu skulle denna kille ta kontakt med målaren och kolla av när de skulle börja så skulle han kika in något senare i veckan med besked.
nu var det så att han återkom redan efter 20minuter och förklarade att de var redo att köra igång redan på torsdagmorgon klockan 07.00.
Hej och hå!
NU måste jag och Bettan tömma hela personalrummet imorgon och det måste som sagt bli klart då också. Eftersom vi bestämt att allt ska bli en överrasning för övrig personal måste vi göra allt på egen hand också.
Fönster ska täckas, dörrar ska låsas och nu är vårt projekt igång.
Hejja oss!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, hemligt, tänk på att det är föäldrar,personal och arbetskollegor som läser din blogg ;-)

Jennie sa...

haha, ja, men det gör jag så därför avslöjas inga detaljer.

Anonym sa...

Ahh, vad spännande! Vad kul att det blir en överraskning för de andra! Blir kul att se sen, jag ska nog allt komma och kika jag ;)