söndag 15 februari 2009

Min Pussel är en skadad krigshjälte idag.
Han har spenderat helgen hos min mamma och pappa och igår hade han smitit ut.
Ibland gör han det. Tar en kort sväng och sedan kommer han in igen.
Denna dag gick han över till grannen och satte sig på en snöhög.
Pappa började gå för att hämta honom.
DÅ kommer en blixt och springer förbi och hoppar på min älskade lilla misse.
Det är grannkatten som har sett inkräktaren från långt håll och nu kommit i full fart för att försvara sitt territorium.
Pussel fattade ingenting. Det blev ett väldans liv och Pussel smet och gömde sig under en bil. Han var så rädd att pappa fick ta en sop och dra fram honom från sitt gömställe.
Då sprang han genast hem och gömde sig bakom min mammas trygga ben.
Ett sår i ljumsken har han som gapar otäckt, men verkar inte allt för djupt. Ett sår på tassen är också ett bevis på hans överfall.
Min lilla hjälte hade varit spak hela dagen. Bara legat och hållit sig nära någon.
Ja, det var min Pussels äventyr på alla hjärtans dag.

Inga kommentarer: