söndag 15 februari 2009

Igår var det alla hjärtans dag och det var en bra sådan.
L med familj kom redan på fredag och vi åt kyclingrulle och hade det mysigt.
Igår morse klockan 7 kom en lite M ner för trappan och ropade på mig. Han kan inte säga mitt namn, men jag har fått ett alldeles eget ljud som vi nu vet vetyder Jennie. "He-hee" uttalas jag numer.
Vi åt lite frukost tillsammans vid 9 och sedan åkte alla vinterkläder på.
Det var ju endast -11grader ute så vi gick ut på en liten prommenad.
Vi gick ner till kyrkan och hälsade på Linus och M tyckte det var roligt med all snö. Jag kastade ut honom i en snödriva och där satt han fast till vi kom och hämtade honom. Han skrattade hela tiden.
Hemma igen duschade jag och gjorde mig iordning och klockan 13 plockade jag upp J. Vi åkte till S,vall.
Jag hade en del saker att köpa till vårt personalrum(vad det var och var jag handlade är en hemligeht såklart).
Vi traksade runt på Birsta och jag kunde såklart INTE hålla mig från Gina. Det blev två klänningar och ett par leggings. J blev äkta imponerad över min snabbhet. Jag hade gått in, handlat och betalat på mindre än 7minuter.
Sedan var det Ikeas tur att besökas. Vi provsatt soffor och jag köpte en skohylla.
Hungriga som djur åkte vi in till stan och åt.
Det blev indiskt. Jippie!
Nanbröd intogs och så beställde vi två olika grytor och delade på. Det var ruskigt gott.
Jag hade lovat J att vi inte skulle vara borta så länge, men okej. det blev ganska länge. Klockan var över 19 innan vi parkerade hemma igen.
Nu skulle det skruvas skohylla.
Efter stort arbete av J och en hel del observerande av mig(och en minimal insats från min sida) så kunde vi ställa skohyllan i hallen och beskåda arbetet. Mycket vackert!
Nu måste jag bara skaffa en hatthylla, men det får vänta en månad till.
Vid 21 skulle jag och L se Talladega nights. Jag somnade redan efter 10minuter. Var helt slut i kroppen. Vaknade vid 23 av att Ö spelar Guns n´Roses-Don´t Cry i stereon, men somnar igen efter 10minuter.

Idag är det söndag och lilla M leker på golvet. Jag sitter vid datan och L läser tidningen.
Det blir en lugn och skön dag. Ska inte göra någonting.

Hej så länge!

Inga kommentarer: