tisdag 3 mars 2009

NU ska ni få höra.
Jag har lidit av tandvärk i några dagar. Det har värkt ovch varit lite blått längst bak i nederkäken.
Imorse tyckte Bettan att jag var lite svullen även på utsidan av truten så hon tyckte absolut att jag skulle ringa upp till det Tessi refererar till som käftis.
Okej då. Jag hade ganska ont så jag ringde käftis och förklarade mitt ärende.
Fick en tid några timmar senare.
Jag följde med barnen ner och grillade korv och fiskade en stund och sedan var det dags att borsta tänderna och bege sig.
Väl uppe fick jag lägga mig i en stol och de skulle ta ett kort på min onda käke. De försökte få in en plå som nästan var större än hela min mun. Jag höll på att kräkas och efter tre försök fick sköterskan ge upp och ta en mindre plåt. När kortet var taget kom mr dentist och kikade på kortet och i min mun.
Då säger han att den visdomstand jag har i ÖVRE käken skaver på den undre tanden. Eller där den undre tanden skall komma ut. Den har ännu inte kommit igenom tandköttet.
Nu tyckte mr dentist att vi skulle dra ut den övre tanden direkt.
Oj. Detta var jag verkligen inte förberedd på. Blev genast skitnervös och tårarna rann och skapade syndafloder i mina öron. Jag tänkte att det fanns ingen anledning att vänta heller så jag sa bara att de skulle dra ut den nu. Kör på bara!
Nervösare än nervös låg jag där och såg när det körde in bedövningssprutan i käften. Jag koncentrerade mig på att andas och sket fullständigt i att tårarna rann oavbrutet.
Truten var så bedövad och tången kom i dager. Jag blundade för att slippa se skiten och gapade duktigt.
Beräknat 30sekunder senare var tanden ute och jag kunde börja torka bort alla tårar.
När det så var dags att betala kände jag att jag ville börja gråta igen. 1280kronor ville de ha för detta. Sadister är vad de är. Och de tar betalt för att vara det också.
Ja, nu har jag skyndat mig och plockat ihop i köket. Jag erkänner att jag är VÄLIDGT känslig för smärta och är rädd att bli golvad när bedövningen släpper.
Nu ska jag duscha, ta på mig mjukiskläder och lägga mig och läsa i väntan på egentuell smärta. Jag hoppas den uteblir.
Ja det var mitt besök hos käftis det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GUMMAN!!! :) puss

Anny

Anonym sa...

Men stackare! Här kommer en kram till dig frånmig :)
KRAM

Anonym sa...

Stackars stackars stackars dig!