söndag 15 mars 2009

Jaha. Vad har jag haft för mig idag då?
Tja, vaknade strax efter 9 av att mamma ringer och vill komma och hämta hem bakassistenten. Klev upp, släppte in henne och sedan gick jag och la mig igen. Hade helt tappat lusten att någonsin kliva upp igen. Kändes bara som hela mitt liv gått och blitt bedrövligt. Jag funderade på om jag skulle bli ensam resten av livet. jag vill inte det, men hjärnan har tydligen slagit rot i det omöjliga och hur god låter den prognosen?
Ja i vilket fall så såg jag att solen faktiskt lyste utanför persiennerna. Borde man kanske resa sig ändå och gå ut en sväng?
Jag måste hämta min bil i Gissjö också. Då bestämde jag mig för att helt enkelt ta på mig skorna och GÅ och hämta den. En lagom promenad på nästan 5km. Solen var underbar medicin för min trasiga lilla själ och när jag kom hem kändes det mesta lite bättre.
Jag duschade och sedan åkte jag och Bettan upp på jobbet för att göra klart det sista inför invigningen av personalrummet. Ja, det är sant. Nu är det klart och på onsdag är det dags för invigning. Ska bli riktigt roligt och se vad de andra tycker.

Nu har jag nyss ätit kycklinggryta med smörstekt lök och paprika och citronpeppar. Mummit värre!
Om en kvart ska jag åka och vara barnvakt igen. Precis som vanligt på söndagar. Det är så lättsamt. De sover i sina sängar och jag tittar på tv eller följer barnens exempel och sover tills pappan kommer hem. Det värsta är om jag somnar. När jag sedan åker hem blir jag ju då pigg och således vaken till mitt i natten.

Imorgon är det jobb igen. Jag vet inte hur det känns om jag ska vara ärlig. Är MYCKET fundersam på om jag ska ta ledigt på fredag och kanske även påtorsdag denna vecka. Jag orkar bara inte. Måste komma på något så jag blir piggare och gör ett bra jobb. Ingen klagar på mig, men jag är inte nöjd med min insats direkt.
Ska träna imorgon och så ska jag börja äta massa vitaminer och skit så kanske det ordnar upp sig. Jag hoppas då verkligen det.

Nä dags att åka.

Hej så länge!

Inga kommentarer: