torsdag 26 mars 2009

Ja ni.
Det där med att må bättre var mest en illusion tydligen.
Mådde som sagt helt okej igår. Jag orkade till och med städa lite och plocka med tvätt.
Så på kvällskvisten var det middag hos mamma. Jag hade ju ätit en smörgås på dagen så det skulle väl gå bra med lite våfflor också på våffeldagen trodde jag.
Jag fick i mig EN våffla sen var jag proppmätt.
Efter mindre än 20minuter började hela min kropp protestera. Jag började svettas och må illa.
Åkte genast hem och la mig på soffan. Hann ligga någon minut innan det var dags att göra första besöket på toaletten.
Jag insåg att det bara var att göra sig redo för ännu en omgång magsjuka.
Ringde jobbet, pratade med J och sa att han fick jobba flr mig och sedan gick jag rakt i säng.
Somnade till strax efter 21. 00.18 vaknade jag och tittade på klockan.
Jag kände att det inte fanns någon återvändo. Bara att ta fram spyhinken igen och krama den hårt.
Kommer inte kunna äta våfflor igen på MYCKET länge. Två omgångar fick jag kliva upp i natt och tömma magen på dess innehåll.
Magen är nu så öm så jag kan inte ens ha byxor på mig.
Jag ska leva på soppa och vatten resten av veckan har jag bestömt mig för.
Jag klarar inte en natt till med detta.

Skulle även ha kurs ikväll, men det blir det inget av med. Mitt dåliga samvete håller på att kväva mig. Jag vill ju vara med, men till och med jag inser mina begränsningar.
Hoppas dock kunna jobba imorgon för nu har jag inte råd att vara hemma längre.

Inga kommentarer: