tisdag 24 mars 2009

Jag har kommit fram till att man ska vara försiktig med vad man önskar sig.
Igår klagade jag på att jag var less och skulöe vilja vara lite sjuk för att få vara hemma och vila mig lite.
Klockan 02.50 inatt slog min önskan in.
Jag vaknade av att jag svettades, hae en konstig känsla i kroppen och inte vågade röra mig.
När jag legat några minuter insåg jag att om jag inte genast reste mig och förpassade min kropp till toaletten skulle jag bli tvungen att städa hela sovrummet.
Jag vräkte mig ur sängen och sedan hade jag och skurhinken "djupa" diskussioner väldigt länge.
Kände mig allmänt ynklig när jag äntligen fick gå till sängen igen.
Trodde jag gjort mitt för denna gång, men icke. I omgångar fick jag sedan krama om hinken och rensa ut min mage till mer än tomhet.
Somnade strax efter 4 tror jag. Klockan 6.45 ringde klockan och jag fick ringa jobbet och sjuka mig. Gissa vad magen sa då?
Jo, God morgon! Förflytta din kropp till toaletten för nu börjar akt 2!
Jajamensan! Varade dock inte lika länge denna gång, men sova kunde jag inte. Så fort jag la mig ner började illamåendet.
Jag klev helt enkelt upp, satte mig i soffan och tittade på två filmer.
Don´t mess with the Zohan och I am Legend!
Helt okej filmer för en sjukling.

Magen är tom och jag är hungrig som aldrig förr. Tror till och med att fisk skulle smaka gott just nu. Allt jag fått ner och som har stannat är några matskedar vatten och några matskedar fruktsoppa. Allt annat har haft en tendens att inte trivas och komma ut igen.
Jag hoppas dock att det vänt nu så jag kanske kanske kan få äta något idag.
Har drömt om en hamburgare hela dagen, men den får vänta på sig till en annan gång. Kanske en liiiiten liiiiten smörgås dock. Snälla mage. Kan det gå för sig?
Ja, vi får se. Har just intagit ytterlogare matskedar fruksoppa och magen pratar och verkar föga imponerad av mitt tilltag.

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh inte kul. Nu håller jag alla tummar och tår som jag har att inte vi får det oxå, då kommer du få stryyyk... Nä rå tycker jätte synd om dig. Hoppas du piggnar på dig. Och var försiktig med vad du önskar dig. Många kramar