torsdag 21 augusti 2008


Idag var det städdag i matsalen.
Min tid som mattant är helt över.
Känns lite sorgligt. Jag tyckte ju att det var så roligt.
Jag städade ur köket efter lunchen.
Drog på mig ett par stora stövlar och sedan fram med vattenslangen.
Snabbt och enkelt sätt att få golvet rent.
Sedan var det bara att tömma kylar och frysar jag tagit i besittning. Det blev en hel del över.
En del saker sålde vi till matsalen och några till dagis, men fortfarande hade vi saker kvar som ingen av dem ville ha.
Då fick det bli matlott.
Överblivna smårester som inte gick att spara fick bli vinster.
Vi hade jätteroligt. Jag hade nog roligast som agerade vinstutldelare och lottodragare.
Önskar jag hade kunnat ha en rolig hatt på mig och allt.

Imorgon börjar allvaret. Då börjar skolan. Jag är nästan lite nervös.
Att få träffa alla barn(även fast jag jobbat med dem hela förra terminen så känns de helt nya), se deras spända förväntan på skolan och hela den biten.
Nu ska ju inte jag vara klasslärare, men jag kommer ju jobba med dem varje dag.
Ja, det ska bli riktigt roligt.

Inga kommentarer: