måndag 3 mars 2008

Vår Vs. Vinter

I helgen har jag varit och inspekterat våren lite. Var i huvudstaden och hälsade på. Där fanns ingen snö att skåda. Fåglar kvittrade i träden och för all del, solen lyste en dag, men i övrigt har det pissat regn utan avbrott.
Såg en reklam på tv när jag var där. Den löd: "Tänk på att när det regnar i staden så snöar det i fjällen!" Då längtade jag hem. Hem till en fin vit mark, vita träd och faller det vatten från himlen så är det vackra små snöflingor.
Våren i all ära, men ännu stannar jag hellre kvar i vinterns vita land.

Annars gjorde jag mig ett ruskigt fint fynd i helgen. Var på Globen och kikade runt lite. Gick in i en Boomerang-butik och tittade lite. Hittade ett par snygga jeans som jag provade. De satt så fint såååå. Tittade på prislappen och grinade en stund. De kostade 1200kronor.
Expiditen tyckte de satt så snyggt på mig och jag borde köpa dem(Hon ville väl bara sälja, men jag höll ju med henne), men jag sa att nja. De var lite dyra.
Men då förklarade den underbara fröken att de var minsann p rea.
Aha. Öronen spetsas. Vad kostar de då?
Jo då förklarar fröken expidit att de nu har ett nätt pris på 359kronor. Nu grinar jag igen(fast bara inombords så klart!) Hurra!!! Jag köpte dem direkt. Sken som en sol när jag kom ut med påsen i handen.
Såna fynd vill jag göra ofta!
Om allt går som jag hoppas så styr jag kroppen och en bil mot Ullared på fredag. Då ska det handlas mer. Billigt och bra ska det vara ch MYCKET så klart.. Jag håller tummarna så de är blåa att Tessi har råd och att Pussel kan komma till sin mamma några dagar senare än beräknat.

1 kommentar:

T e s s i. sa...

o jag vill jag vill jag vill, jag ska nog fixa ihop det på nått jävla vänster.