torsdag 13 mars 2008

Baby-djungel


Igår hamnade jag i baby-djungeln.
När jag skulleåka på kalas ringde min kusin och sa att hennes barnbarn var där(det är min bästa kompis Lindas bebis Melvin som är barnbarnet).
Hon skulle ge honom välling, men hade ingen nappflaska.
Jag skulle handla med en sådan innan jag kom. Visst sa jag.
Kan du ocksåköpa en napp med skåra??
Öööh, okej??
Vad är en napp med skåra tänkte jag?
Åkte på lilla Ica och hittar mig en nappflaska. Börjar så att leta efter denna napp MED skåra.
Jag läste på ALLA nappförpackningar de hade. Jag vände och vridde för att se om nån liten napp hade skåra, men jag förstog verkligen ingenting.
Till slut röck jag åt mig en napp av silikon som var platt på ena sidan liksom. Den fick baske mig duga.
Så kommer vi dit och jag lämnar stolt fram mina inköp.
Då skrattar min kusin E och förklarar att det var en napp till flaskan hon menade. Då Melvin( M i framtiden här i bloggen) äter fullkornsvälling måste han ha större hål i nappen.
Aha. Se där. Det är inte lätt när det är svårt.
Nu gick det bra ändå. Vi klippte upp nappen till flaskan med en nagelklipp och han fick tre nya nappar på köpet...

1 kommentar:

T e s s i. sa...

ingen dum deal för M :)