onsdag 5 mars 2008

Dax att åka igen.

Imorgon är det resedag igen. Ska jobba mellan 8,30-12 sen bär det av till Sundsvall och vänta på tåget till Stokholm. ¨
Här i norr har vi inget lyx med pendeltåg och sådant. Här sätter man sig i en bil och kör 7mil till den något större tågstationen.

I Stockholm finns bussar, pendlar och tunnelbanor som går typ varje minut. en taxi är lätt att få tag på.
Här hemma går det typ tre tåg(och då är det en bra dag) i varje riktning per dag. Kanske lika många bussar. Den senaste går klockan 19,00 ( tror det är typ 14,00 på en lördag).
Ska du åka taxi en kväll måste du beställa den före 16,00 samma dag.
Så det är inte alltid lika enkelt att bo här uppe.
Att gå på krogen är inte heller bara en nattbuss bort. 7mil till närmsta större stad. Minst en bil och med andra ord minst en chuafför.
Men det är härligt med Norrland. I love it.

På fredag styr vi kosan mot Ullared!! Jippi!!! Jag längtar massor. Hejja oss( som Tessi skulle ha sagt). Jag har tom tänkt ta med min resväska till Stockholm, men den ska vara tom så jag kan fylla den med mina nya fynd. Är jag inte smart så säg? Jag hoppas verkligen det är så billigt som jag fått för mig. Jag vill hitta en massa fina kläder som jag kan ha på mig. Nytt varje dag i flera veckor. haha

Inga kommentarer: