måndag 17 mars 2008

Äntligen!

Nu har jag varit sjuk till och ifrån i snart ett år.
Min ork är minimal. Jag hostar och har feber var och varannan vecka.
Imorse var det dax igen. Vaknade inatt och hostade så lungorna höll på att följa med ut. Somnade om och vaknade imorse med en miljon små trummande indianer innanför pannan och
38,3 i feber.
Nu var det så att vi skulle ha planeringsdag idag så jag kunde bara inte vara sjuk(var ju liksom det sist vi hade planering också).
En dusch och två alvedon senare var jag på jobbet och planerade iallafall.
När så vårdcentralen öppnade ringde jag direkt och förklarade att nu är jag så trött på att vara såhär hela tiden. Det måste vara nåt fel på mig.
Sköterskan lyssnade faktiskt, tro det eller ej, och ordnade en läkartid.
Nu ska jag ÄNTLIGEN få en riktig utredning. De ska kolla olika allergier. Allt möjligt från olika mat till alla sorters djur och damm. Jag hoppas faktiskt de hittar nånting för då har man iallafall en förklaring till sin hälsostatus och kanske något litet blått piller eller en läskig spruta som gör att man mår bättre.


Kanske man kan komma igång med träning igen och få bättre form. Nu hinner jag en eller max två veckor innan hostan,förkyldningen och febern hittar tillbaka.

Inga kommentarer: