onsdag 12 mars 2008

Ordning och reda

Idag känns det som jag har tappat bort en massa timmar. Jag undrar var det tog vägen.
Klev upp 5,30 imorse. Såååå trött. Hade haft Pussel(min älskade kisse) sovandes mot mig mage hela natten så jag hade knappt vågat röra mig(vill ju inte väcka min bebis när han sover så sött).
Gick och öppnade Fritids. Var framme bedömt 5,52 och 06,03 klev första ungen in genom dörren.
Jobbade på fram till 11,30.
Kom på att jag skulle åka och sola så 11,57 gick jag in i solariet och grillade mig i 17minuter.
Hem igen. Satt och försökte få nån ordning på min hårddisk. Jag har en extra intern hårddisk som jag gjort om till extern. På denna finns en heeeel massa osorterad musik. Allt i en enda oreda. De heter inte ens rätt( de kan heta ~(02)Elv~Geth= Elvis - In the Gettho) vilket har resulterat i att jag måste lyssna igenom dem samt namnge dem så det blir rätt.
Nu har jag snart sorterat upp dem i bokstavsordning och svensk respektive utländs artist. Jag känner mig faktiskt riktigt stolt(det har dock tagit mig snart två veckor).
Sedan tillbaka till jobbet för 2,5timmes föreläsning(det var intressant, men jag lyckades ändå börja rita gubbar på pappret istället för att skriva ner nåt vettigt).

Idag lagade jag middag till familjen. Det blev pasta med kycklingröra. Very enkelt och fettsnålt.
Innehåll i kycklingröra:
*Kycklingfile´
*Lök
*Paprika
*Mildas matlagningsbas 4%
*Cayenne Peppar
*Alpnaerings kycklingbuljong( som är fettfri så klart)
Blanda ihop och ät med fullkorns fussilli.

Nu ska vi snart packa oss in i bilen hela familjen och åka och hälsa på mitt kusinbarn som precis fyllt 16år. Det ska fikas och ätas bulle, men jag ska försöka vara duktig och BARA ta en liten bulle.
Vi får väl se hur det går.
Dagen har bara flygit iväg. Skulle ha behövt några timmar till. Jag som tänkte fota alla mina inköp från "Ulla" och lägga ut, men det får väl bli imorgon då.

Inga kommentarer: