måndag 17 mars 2008

Min helg

Min lördag och söndag har varit mycket trevliga.
Jag fick den stora äran att vara barnvakt till lilla M.
Mamma L och pappa Ö skulle ut och roa sig och fira sin förlovningsdag. Det var tänkt att de skulle ge sig iväg och äta middag vid 19, men eftersom Ö jobbade så tog han med sig mat hem från restaurangen(han jobbar som kock när han inte är sjukskriven) Vi fick helstekt fläskfile´ med potatis och sås. Mummit värre(tur att de åt hemma så slapp jag beställa hem nåt).
Sedan nattade jag M(tog på pyamas, åt välling, borstade de fyra små tänderna och sövde honom i mitt knä) och vi hamnade framför tv:n och lite schlager(tyckte inte det var rätt låt som vann). Jag tog fram mitt nya smink-kit(som innehåller en hel del olika sminkborstar) som jag inhandlat via oriflame på rea för 69:- och gjorde L fin till hennes första utekväll på cirka 2år. Ja tyckte faktiskt själv att hon blev jättefin.
Vid 22tiden begav sig då de två partydjuren iväg och jag lade mig framför tv:n och tittade på Matrix. Bedömt 4minuter senare sov jag. Vaknade till några gånger och tittade till lilla barnet, men han sov så sött.
Vid 4tiden kommer partydjuren hem och sammanfattar kvällen för mig innan de går till sängs. Måste tillägga att de var väldigt städade för en blöt kväll på krogen.
Söndagmorgon strax innan 7 vaknar M och pratar och stökar. Jag går upp och gör iordning välling och smyger snällt in och hämtar honom så L och Ö får sovmorgon.
Ö har dock fått för sig att han ska iväg på pimpeltävling klockan 7,30 vilket han givetvis ger upp när han vaknar och inser att det flyttat in 20indianer som spelar trumma på hans pannben.
Jag och M myser i soffan med välling och Beaty & The Geek(såå bra serie på tv3).
Strax innan 9 somnar M igen och jag ligger och glor på Simpsons och 8 simple rules i ca 1,5timme innan Lilleman vaknar. Vi leker en stund sen får han hoppa i badet och vi plaskar och skvätter vatten i badrummet.
När vi ätit fruktgröt vaknar L och vi går ut med hunden sedan packar vi in oss i bilen och åker ut till Ikea. Vi vandrar runt på olika affärer mellan 12-17. Väldigt mysit. Vi gick runt och pillade och tittade på en massa saker, men köpte just ingenting.
Sedan åkte vi hem och käkade McDonalds och tittade på Fun with Dick & Jane.
20,30 satte jag mig i bilen och körde de 7milen hem. Jag var så trött så jag minns knappt hur jag körde hem(blir lite rädd när jag tänker på att jag passerade en massa ställen utan att ens minnas att jag varit där).
Ramlade i säng och sov som en sten hela natten.
Min helg var precis så som jag tycker en helg ska vara.
Lugn, skön och tillsammans med sina vänner.


Här är en bild på mitt lilla gulliga vilddjur som jag tog hand om i helgen. Ni vet ju L & Ö att jag finns till hands när ni vill.

2 kommentarer:

T e s s i. sa...

gud så söt han är ! och vad guldvärt med en vän som du NANNYJ ;-)

Anonym sa...

Du är verkligen BÄST!!!!
Stort TACK för barnvakten.
Det va precis va vi behövde.
KRAMAR//L + familj