måndag 10 mars 2008

Mot ett bättre jag 2

Idag som så många andra dagar tänkte jag försöka mig på en sundare livsstil.
Jag vill verkligen gå ner i vikt. Få koll på kroppen.
Mitt sockersug har ialla fall blivit något bättre.
Idag ska jag ta mig i kragen och gå ut och gå minst en timme.
Ska skaffa mig ett sol-kort också så jag kan gå och lägga mig i grillen lite då och då. Alltid snyggt om man inte ser ut som ett spöke.
Många saker jag önskade jag orkade med varje dag.
Tänk om man orkade sminka sig, göra nåt vettigt med håret, klä sig lite snyggare än i mysbrallor, men icke.
Kliver upp ur sängen. Tar på mig några sköna byxor, kammar igenom håret och sen en strulig tofs, smink... Vem orkar?? På med ytterkläderna och vandrar de ynka 200metrarna till jobbet. Skandal!
Nä, idag känner jag mig faktiskt motiverad att motionera lite. Komma på någon hälsosam middag och verkligen ta hand om mig själv.
Det är vad jag ska göra idag.

Inga kommentarer: