onsdag 26 mars 2008

Så fin så fin

Idag kände jag mig som en äkta pimpinella(ja, det var nog det bästa ord jag kunde komma på). Min fina nagel sprack igår och jag panikskickade genast ett sms till min älskade nageltjej Anny som lovade fixa nageln dagen därpå(läs idag).
Så idag 15,27 stod jag innanför dörren på nagelstudion och såg ledsen ut. Jag fick sitta i den sköna stolen och hon fixade och trixade.
Det som var mest smärtsamt var att min egna nagel gick av under förstärkningen så den såg så lite och fjantig ut, men då fick jag en ny tip och nu är den lång och fin igen.
(När jag nu skrivit detta så känner jag mig sådär pimpinellig. Ojdå. Min nagel gick av. Ve och fasa!!)
Nu skulle jag vilja klippa håret också, men jag vet att då får jag nog räkna med en tusenlapp till som bara virvlar iväg.
Så är det att vara fin.
Nu ska jag åka oh köpa lite Kinamat med mamma. Jag har längtat så mycket!

Inga kommentarer: