måndag 10 mars 2008

En dag på Ullared!!


Så var det måndag och tillbaka till verkligheten igen.
Min helg har varit helt underbar.
Började redan på torsdag. Åkte tåget ner till Stockholm och hem till Therese. Jag sov på hennes soffa eftersom vi skulle kliva upp så himla tidigt på fredagmorron.
På fredag vaknade jag med att klockan ringde 04,00. Jösses va tidigt, men vi skulle ju åka till ULLARED!!! Yay!!!
Bedömt 04,45 var vi på gång söderut. Bilen gick så fint så.
Ett antal timmar senare, nästan exakt 09,30 parkerade vi bilen på Ullared och greppade varsinn kundvagn.
Nu skulle det ske! Min första gång att passera ingångarna till detta handelsmekka.
Jag klev in genom dörrarna och kände värmen slå emot mig. Sen känns allt som ett enda stort rus. Nästan som en fylla.
Therese giudade mig till klädesavdelningen och sen försvann vi alla åt varsitt håll.
I början lyckades jag liksom inte få till nånting. Jag gick mest och nöp på alla tyger. Det blev lite för mycket på en gång, men inom loppet av tre minuter så var jag igång.
Fyllde upp kundvagnen med allt allt allt jag kunde tänka mig köpa. Kläder, smink, prydnader, ja allt man kan komma på.
När vi cirka 6 timmar senare skulle börja röra oss mot kassorna började den så kallade "sållningen". Jag var ju en oskuld på allt sånt här, men eftersom jag fördades med garvade Ullareds-tjejor så lärde jag mig snabbt hur det skulle gå till.
Såhär slutade iallafall mina inköp:


En vårjacka

Huvtröja (att mysa i för den var så mjuk, så mjuk)

Mjukisbyxor

En svart tröja (undertröja, tunn liksom)

En svart tunika (också tunn, men längre)

Stickad svart/vit tröja

Jeanskjol

En vit t-shirt

En grå kofta (med stora knappar. Precis som jag ville ha)

Två par leggins (egentligen är det långkalsonger, men jag kommer ha dem som leggins)

Underbyxor

USA-sockar (ett par vita och ett par svarta)

Vanliga strumpor (fina med sköldpadda och groda på)

En eye-liner

Present till mamma (nån sak med groda på. Hon samlar ju på grodor)


Har säkert glömt nåt, men det var nog det mesta. Listan blev iaf lång och notan slutade på 1291kr. Helt godkänt tycker jag allt.

Glada, men fattiga avslutade vi vår Ullareds-dag med en rejäl Burger King. Mummit!! Så drog vi oss hemåt och 21,30 parkerade vi bilen och tackade för denna gång. Jag måste verkligen säga att jag imponerades av Therese. Gravid som aldrig förr gick hon runt hela dagen på Ullared. Jag klagade på mina fötter när dagen var slut, men så tänkte jag på hur hennes fötter och rygg måste kännas. All cred till dig min vän!!!


1 kommentar:

T e s s i. sa...

det var värt de svullnaste fötterna i världshistorian ! :)