onsdag 12 mars 2008

Kryddparty


Igår kväll var det tantmöte hemma hos oss. Vi hade ett så kallat kryddparty.
Vi fick lukta och smaka på alla möjliga kryddor(nu är det inte mitt första kryddparty, men det är alltid roligt att ha ett eget så man får lite förmåner).
När vi luktat klart fick vi smaka på lite olika mjukostar som hon gjort med dessa kryddor. Sjukt gott var det. Jag åt nog 32stycken minst. Kunde ha stoppat ner kniven i ostarna och slickat på dem för att det var så gott.
Eftersom jag stog som värdinna fick jag ju produkt-tillgodohavande.
Jag handlade då:
* Vitlökskrydda
* Kycklingkrydda
* En Caledula lotion

Det är ju inga små burkar man får av varje sort så de lär räcka VÄLDIGT länge.
Jag bara ÄLSKAR vitlöken. Går inte att jämföra med den man köper i matbutiken.
Mycket gott blev det och roligt var det. Jag och tanterna(det var min moster, min kusin och en vän till mamma. Och så mamma så klart).

Inga kommentarer: