fredag 21 mars 2008

Värre än nånsinn

Jag undrar om jag blir testad av någon hur mycket min kropp orkar med.
I onsdags trodde jag att jag skulledö. Igår dog jag nog en stund.
Vaknade på morgonen och kände mig som sagt ganska fräsh. Hade varit utan feber ett tag och började faktiskt känna hunger.
Eftersom J var uppe och hälsade på åkte jag hem till honom. Sov en stund på soffan och sedan var det middag. Eftersom jag var hungrig så vågade jag mig på att smaka lite mat och unnade mig själv en godis till efterrätt.
Så gick jag ner och lamig i soffan igen och tittade på Tjorven och Skrållan.
Efter max 40min mådde jag så illa. Bara någon minut senare fick jag rusa in på toaletten och all mat kom upp precis som den gick ner.
Jag tänkte så klart att det berodde nog bara på att jag kanske ätit lite för mycket eftersom magen varit tom i två dagar så jag la mig och sov igen en timme.
Vaknade igen och frågade J om vi kunde åka och köpa blåbärssoppa som jag kunde dricka.
På väg hem igen fick jag skrika till "STANNA!!!" då vi var max 50meter från huset.
Jag hoppar ut, springer ner i diket och återigen kommer allt upp som gick ner för ca 2timmar sen.
Jag skämdes när jag stod där. Bilar som åkte förbi tänkte säkert "Jaha, alldeles för full SÅHÄR tidigt. Tragiskt..."
Jag kunde dock inget göra. Det vara bara att skämmas och göra klart.
Sedan fick J köra mig hem där jag gick och la mig, men fick avbryta min sömn för ännu några omgångar av hulkande.
Vad händer här näst?
Kan det inte få vara bra nu?

Inga kommentarer: