måndag 25 februari 2008

En skön helg

Jag har en tappkran i ansiktet. Det är sant. Det rinner ur min näsa och jag kan inte få bukt med det. Fick ha två tussar i näsan för att det inte skulle droppa. Kände mig sååååå vacker.
Har varit förkyld till och ifrån nu i snart ett halvt år. Vet inte om jag nånsinn kommer slippa det helt.
Jaja.
I helgen var jag och hälsade på mitt älskade lilla charmtroll Melvin och hans underbara mamma Linda. Vi gjorde ingenting. Jag kramade och pussade lilla Melvin mest hela tiden. Nattade honom och sen spenderade jag och Linda kvällen med CSI och en skål godis. Lindas stackars (blivande make) Örjan fick sitta på en träig barstol vid datan eftersom vi tagit varsinn soffa och vräkt ut oss.
När så Örjan skulle få vara med i gemenskapen och vi skulle se en film så snarkade jag och Linda så sött i varsinn soffa. Jag gjorde dock ett tappert försök att svara när han pratade med mig, men jag tror inte svaren var så givande.
På söndag skulle vi vara ute i naturen. Vi skulle åka och pimpla ute på en sjö. Jajamensan. Vi packade matsäck och det enda pimpelspö vi hade så drog vi iväg. Vi var dock tvungna att stanna till på en bensinmack och inhandla maggot.
Tre bensinmackar senare hade vi fortfarande inte fått tag i maggot så vi fick nöja oss med metmask på burk.
Vi tog oss till sjön, parkerade bilen och gick ut på isen. Där blåste det en smärre isstorm. Kallt så fingrarna blev stela inuti vantarna, men fiska skulle vi. Örjan borrade ett hål och jag och Linda satte oss på ett sittunderlag och fikade det vi hade med oss. Melvin hade det varmt och skönt i sin vagn. Han sov hela vår utevistelse.
Sen blev vi tre år, kalla och uttråkade. "Ska vi åka hem snart?" "Hur länge till ska du fiska?"
Bedömt 30minuter senare gav Örjan upp sitt fiske och vi åkte hem.
Trevligt hade vi iallafall. Tack tack för två trevliga dagar.

Inga kommentarer: