söndag 17 februari 2008

Pappa -Jennie-dag

Jajamensan.
Idag var det pappa och Jennie-dag. Vi var på liten roadtrip kan man kanske säga.Pappa skulle köpa två bäddmadrasser som han hittat på mitt älskade Blocket. Vi satte oss i bilen cirka 10,30. Rullade mot norr. Vi skulle till en liten håla som heter Nordingrå(på vägen mot Örnsköldsvik).
När vi kom till Härnösand hade jag lyckats övertyga pappa (med mycket: Snäääälla pappa och duuu, vi kan väl stanna) att vi skulle åka in och titta på Dollarstore(för er som inte vet så är det en billig affär som säljer saker för 10-50kr).
Jag tog korgen på armen vid dörren och började min jakt på billigt skit.
Handlade följande:
* Fyra korgbollar(kan inte komma på ett bättre namn för det). 20kr
* Tvåflaskor duschtvål från Dove. 30kr
* Fyra hårklämmor. 10kr
* Två glasljus med doften vanilj(ett grönt och ett vitt). 20kr
Bra med billigt skit.
Pappa var nog ganska nöjd han också att vi stannat för han handlade minsann han med.



Sedan drog vi vidare mot norr. Körde över Högakusten-bron. Man känner sig så himla liten när man kör där. Som en liten go-cart bil.

Så svängde vi då av mot ingenstans. Det var så vackert där. Inte så mycket snö, men ändå. Körde förbi en klippa där vattnet frusit på vägen ner. Sååå snyggt.
Min nya bästa vän Samsung var med så den åkte fram både här och där.



Vi hämtade madrasserna och såpåbörjade vi vår resa hemåt igen.
Det var en mycket trevlig dag måste jag säga. En riktig far och dotter dag. Vi pratade, gick på dollarstore, skrattade åt en massa saker,åt godis och hade det bara så bra.
Nästa gång ska jag ha en mamma, dotter dag på riktigt. Tror jag ska ta med mamma på SPA snart. Det är hon värd!

Inga kommentarer: