lördag 16 februari 2008

Mot mitt bättre jag


Idag har jag gjort ett steg mot mitt bättre jag.
Var och fixade till mina naglar. Trevligt att sitta där med en kopp te, prata lite strunt och se hur naglarna sakta, men säkert blir vackra.
Min nageltjej är jätteduktig. Hon filar, penslar och gör mig så fin. Jag sitter mest och frågar vad hon håller på med. Vad är alla flaskor och burkar hon använder?

Nu måste jag bara ta tag i resten också och man kan lugnt säga att naglarna var den lättaste biten.
Ska skaffa mig ett träningskort till veckan. Nu ska de där extra bort igen. Jag far upp å ner värre än en jojo på den där vågskalan. Nu ska det ner ner ner.
Sen ska jag beställa tid hos en frisör. Klippa, färga, slinga. Funderar på att färga det svart/brunt igen. Hade det förut och så trivdes jag bäst.
Undrar bara hur jag ska få slantarna att räcka. Hatar detta med att måsta hålla igen bara för att man inte har råd. Nä, man skulle ha vunnit de där 10miljonerna som gick till nån pensionär här i byn.


Melodifestivalen ikväll. Tja, inte för att det är något för mig egentligen, men då min snälla nageltjej bjöd hem mig på kaka och tv så tackar jag gladeligen ja. Så det är väl bara att göra sig redo för en whaelande(eller hur nu detta mystiska ord stavas) Carola och en pojksöt Andreas Jonsson till finalen. Nä, än så länge hejjar jag på Amy Diamond. Thank you.....