måndag 18 februari 2008

Vilken människa...

Idag har jag lyssnat på en av de mest fachinerande människorna jag mött. Var på en föreläsning som handlade om Tourettes syndrom. Pelle som föreläste har själv Tourettes han berättade sin historia. Om att vara barn med Tourettes, de vuxna människorna han mötte då och hans liv fram till idag.
Han sa ofta att "idag är så jag frisk som jag vill vara."
Det är nog ett av de bästa inställningarna jag har hört i hela mitt liv. Dit ska jag också komma en dag.
Denna Pelle satte verkligen ett redigt fotavtryck i mitt liv. Han var fängslande, rolig, ärlig och intressant.
Jag sa det efteråt. "Honom skulle jag vilja känna." Det menar jag verkligen. En sån intressant människa skulle jag vilja ha som bekant. Vad mycket jag skulle lära mig och vad roligt det skulle vara.

Hans bok "Mr Tourette och Jag"(Pelle Sandstrak är hans hela namn) finns att köpa i bokhandeln. Jag ska köpa den redan nu!!! Jag hoppas verkligen den har samma språk och jargong som han hade nu. Då VET jag att jag kommer älska den. Jag vill bara upplysa om att OM ni har den turen att få möjlighet att lyssna till denna människa. Ta chansen. Tveka inte. Det är de bäst spenderade tre timmarna i mitt liv hittills.

Inga kommentarer: