torsdag 24 april 2008

Tårta och pannkaka!!

Idag har det varit fullt ös från tidiga morgonen till sena kvällen.
Jobbade mellan 7,30-17, sen gick jag hem och skrev en shoppinglista. Åkte på Ica och inhandlade diverse ingredienser till min tårta och återvände hem där mamma ordnat middag. Det bjöds på pannkaka eftersom det är torsdag idag.
Sen har jag spenderat kvällen med att baka marängbottnar(egen maräng så klart) och göra egen marsankräm som ska vara i mitten.
Nu till tricket(som man så fyndigt säger ibland). Tårtan är inte till mig. Jag har bakat den till min jobbarkompis vars dotter fyller år på lördag och hon lyckas aldrig med sina marängtårtor så jag agerade snäll jobbarkompis och erbjöd mig göra den åt henne(ska tillägga att jag älskar att baka).


Under detta bak har jag även hjälpt min kusindotter J att räkna ut medianer, medelvärden och alla möjliga staplar och diagram som skulle avläsas och uträknas. Då jag egentligen är en nörd så älskar jag matte så hon kom till rätt person. Hon våndades och jag hade en härlig upplevelse.

Imorgon åker jag till fjällen, men packningen får vänta tills imorgon. NU är jag faktiskt ganska slut och ska genast gå och lägga mig.

Inga kommentarer: