söndag 20 april 2008

Idag har varit en äkta skön dag!
Jag har tittat igenom fler gamlaklädeslådor och faktiskt hittat en del som går att använda.
Jag och J tog oss en rejäl prommis i det vackra vårvädret. Gick drygt en timme. När vi sedan närmade oss hemmet igen sa J att hennes mamma städat ut garderoben och hade en del klänningar som jag kanske skulle tycka om. Okej. Vi travade dit och tittade.
Ja, det fanns faktiskt en hel massa fint jag tyckte om. Jag fick ta det jag ville ha, för resten skulle de lämna till Myrorna( eller om det var Erikshjälpen), och jag hittade tre klänningar, en tröja och en kofta. Hurra!! Tack snälla J´s mamma...
När jag sedan kom hem igen kände jag mig lite trött och nere (kunde som vanligt inte förklara varför) så jag gick och la mig på sängen och vaknade två timmar senare.
Då steg jag upp och lagade middag till min familj.
Idag blev det en kasslergratäng a la J (fick receptet av henne). Den var så god, så god.
Nu ska jag ta en liten peng och gå och handla mig en riktigt stor mjukglass!!
En stor bägare med jordgubbstopping i botten av bägaren och tutti-frutti kulor eller chokladströssel på glassen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi.. roligt att du gillade klänningarna, hade de på känn ;)

HIhi jaa den kaslergratängen är sååå god, tror jag måste göra den nån dag här igen :)

Åh vill åsså äta mjukglass, har inte köpt nån i år än, skandal haha! Ses imorrn!!! KRAAM