söndag 6 april 2008

Fjällen- En sammanfattning!

Min helg i fjällen har varit helt fantastisk.
Jag har varit i fjällen tillsammans med mor,far, bror, moster och hennes man samt mitt kusinbarn J.
Fredagen bjöd inte på någon sol så det blev till att åka tefat och pulka i backen vid stugan(det var ca 1,5meter snö i backen så det var GANSKA jobbigt att klättra upp).
Vi åkte ner till Funäsdalen och gick runt på alla möjliga affärer och glodde. Jag handlade ett pannband(Bula) och ett par nya solbrillor. När vi tittat klart köpte vi Thaimat i en sån rullande husvagn och åkte hem till stugan igen. Min mat var så sjukt starkså jag drack över en liter juice till efterrätt.
Lördagen kom däremot med en hel massa sol.Jag hade träningsvärk från allt klättrande i pulkabacken.
Vi åkte upp på ett fjäll som heter Flatruet. Där var det närmare 2meter snö. Det var verkligen så vackert. Bara snö och fjäll åt vilket håll man än tittade.
Idag(söndag) vaknade jag klockan 9 och blev informerad om att solen sken från en blå himmel. Jag skyndade mig upp. Startade ett litet kaos genom att snabbt plocka fram frukost och tala om att NU skulle vi skynda oss upppå fjället och mysa heeela dagen!
Vi gjorde varm oboy och åkte upp hela familjen.
Bror kom något senare tillsammans med några kompisar han åkte skoter med. Jag fick åka med en tur.
J hade med sig sin hund Diesel. Han hade så roligt. Han fick springa och busa hela dagarna.
Ja, det har helt enkelt varit underbart.
Lägger ut lite kort så ni får se de vackra fjällen och allt underbart som är...



Såhär mycket snö var det utanför vårt fönster.


Två biler på all snö och fjället syns i bakgrunden





Hunden Diesel sitter och spanar.

Jag glassar i solen


Såhär såg vädret ut idag(söndag)


Jag står uppe på en plogkant ca 2meter upp.

1 kommentar:

T e s s i. sa...

fy in i hela härligheten va nice