tisdag 22 april 2008

Tihopp. Idag hade jag tänkt ligga i sängen fram till 9 och titta på mitt favvoprogram Vakna! på kanal5, men såklart hade inte Boxernågon mottagning för den kanalen(så är det i Norrland) så jag fick gå ner och slå på stora tv:n.
Idag ska jag ta och använda mitt nya smink. Måste ju prova om det är något bra jag införskaffat eller inte.

Om ganska exakt en vecka åker jag till Stockholm och ska hälsa på och pussa på Tessis lilla Tuva(ska krama om mamma T också). Jag har svårt att besätmma mig för vad som är hemma egentligen.
Är det huvudstaden eller är det lilla byn på landet?Jag har dock märkt att jag saknar att kunna gå runt och titta i affärer och att man kan gå in i BILLIGA affärer. Att mataffärerna hade öppet till 22 var inte heller ett minus med tanke på att jag blev sugen på gott i tid och otid. McDonalds fanns ett stenkast bort och en dygnetrunt mack fanns vid varje avfart.
Jo, jag erkänner.Jag saknar stan. På kort tid hann jag bli en äkta stadslolla, men jag älskar lugnet, tystheten och harmonin här i norr. Finns inget som kan slå den. Utsikten är underbar och min familj och vänner bor här(men T och M bor i storstan).
Ja, oj, det var dagens filosofering. Tackar för den!

På fredag blir det fjällen. Det ska bli riktigt trevligt. Snö i meterdrivor och förhoppningsvis massa timmar med sol. Ska packa väldigt smart denna gång. INte en stor väska. Det blir lilla ryggan. Man måste ju bära den upp för en lååång backe för att komma till stugan och denna gång har vi ingen skoter att köra grejorna upp och ner med.
Nä, enkel packning för några dagar. Så får det bli. Önskar J och M kunde följa med, men det får bli nästa gång eller hur??

Inga kommentarer: