onsdag 9 april 2008

Life-coach och avslappning.

Ni kan aldrig gissa vad jag gjort med min kväll.
Jo, för det första så träffade jag min allra första life-coach. Hon pratade om hur en Life-coach jobbar och så. Jag blev genast lite taggad där. Det handlade en hel del om att fundera över sin situation. Är jag nöjd med den som den ser ut? Vad har jag för mål. Man skall skapa en vision för sitt liv och sen leva för att förverkliga den. Sätta upp delmål.
Okej!! Här kommer mina första delmål:

1. Börja skriva dagbok. Inte bara detta har jag gjort idag, utan mer om mina tankar och hur jag känner(detta blir dock bara för mina ögon än så länge).
2. Unna mig minst två saker i månaden. Kan vara vad som helst. Jag unnar mig att fixa mina naglar två gånger i månaden, men det reäknas bara som en. Så minst en sak till ska jag göra BARA för mig själv.
3. Gå ner MINST 3kg inom en månad.

Så. tror det får räcka. Hon sa att man inte fick ta i för då blev man bara besviken om man inte lyckades.
Vidare fick vi lyssna på en tjej som jobbar som massör. Hon pratade om vikten med träning och hur lite kan göra mycket. Jag höll med och sa tillmig själv för miljonte gången att jag SKA ta tag i mina promenader.
Till sist fick vi gå runt och kika på lite olika behandlingar. Jag fick pröva på ansiktsmassage med vama stenar, men ojojoj vad skönt det var. Man önskade att det inte skulle ta slut, men det gjorde det tyvärr.
Här ligger jag då med varm sten på pannan och får ansiktsmassage

Jag är ändå glad att jag unnade mig att gå. Då det var en avslutning på ett projekt som de jobbat med i skolan hela året så tackade jag först nej. Det kändes som att jag inte varit medpå något och så ska jag bara haka på avslutningen, men då sa en annan tjej att de fick ta med sig en gäst så hon bjöd med mig. Jag är så tacksam för det!


Nu är jag avslappnad och motiverad och trött så det är dags för sängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

såg skönt ut de däran :)