onsdag 30 september 2009

Vitsen med att börja tidigt är ju att man ska få sluta tidigt.
Jag måste ha missat det någonstans för just nu börjar jag 6 och slutar 17.30. Det är ju inte tidigt någonstans!!
Jag öppnar dessutom TVÅ dagar i veckan och inte någon av dem slutar jag tidigt.
Typiskt!!

Jaja. Hur som helst så måste jag berätta en lite rolig sak.
Igår när jag satt på jobbet kom kusinsonen gående(han går i nian). Han satte sig och pratade med mig en stund medan han väntade på några kompisar. Vi började prata onlinespel. Han spelade diverse spel jag inte hade en aning om.
Han frågade då mig om jag brukade spela något spel.
Jo, jag har ju skaffat mig en liten förkärlek för lilla Wow.
Oj, hejja. Då blev det snack. Vad hade jag för gubbe? Vad spelade jag på för server, vilken level och la la la... Vi pratade på om detta en stund.
Så kom hans kompisar gående och när de passerar frågar de kusinsonen om han spelar Wow?
Jo, han satt ju just och pratade om det med mig förkunnade han.
-Jasså. Är det fler som spelar här? säger en av pojkarna.
Jo, hmm, jag.
Då ni. Det frågades hundra frågor. Vad spelade jag? Vilken server? Vilken level? Hur var jag speccad? Plus en massa annat.
I detta fall lönade det sig att jag faktiskt lyssnat på Js prat om detta spel.
Jag parerade fint deras frågor och de imponerades av det faktum att en lärare, tjej dessutom, satt och pratade Wow och faktiskt hade en aning vad hon snackade om också.
Jag blev poppis och flinade inombords.
Killarna drog till bussen med ett: -A, men vi hörs då.
Jo, det gör vi säkert eftersom jag är lärare på er skola tänkte jag.
De är bra söta de unga. Lite kan imponera dem och de är så tacksamma att prata med. Trevliga är de också!

Inga kommentarer: