fredag 4 september 2009

Jaha. Det är dags att erkänna att man kan inte komma undan lagens långa arm hur länge som helst.
Idag var det dags för mig.
Jag blev idag stoppad av polisen. En civil man med hemlig bricka i bakfickan stoppade mig och frågade om jag tyckte jag kört lite för fort.
Hmmm. Jooooooo det hade jag ju allt gjort.
Jag fick stiga ur min bil och in i hans-. Vi tittade på en liten film som visar en stressad Jennie köra VÄLDIGT mycket för fort.
30,5km/h för att vara exakt.
Jag var helt säker på att lappen min var ett minne blott.
Nu är det så att man avryundar nedåt i polisbilar och då hade jag vips kört30km/h för fort och lappen fick stanna i min ficka, men en saftig böteslapp fick jag i handen.
Jag kunde inte annat än skratta åt det hela och herr Civilpolis var mycket trevlig så jag hade inget at vara arg för.
Han påpekade att jag var nog den gladaste fortköraren han träffat på.
Ja, men det är inget at vara ledsen för. Nu är det gjort och det är bara att betala notan för brottet. 3200kronor kostar det för övrigt att köra 30km/h för fort på en 80-sträcka.
Japp. Så kan det gå när man har bråttom till ettr möte och inte tänker på hur man kör.

Hej så länge!

4 kommentarer:

Ewa sa...

Sicken tur du hade som fick behålla lappen iaf då!! De gäller ju att se de positiva i saker! =)

Malin sa...

Åh nej! Roligare saker kan man ju göra för pengarna...

Jenny sa...

Aj då! Tro om Jennie kommer köra lagligt nästa gång? ;)
Jag blev oxå stoppad häromdagen, fast det var bara körkort och nyterhetskontroll då :)

Kram

Gina sa...

haha vilken tur at du fick behålla lappen som sagt=) haha du är för rolig=)