onsdag 16 september 2009

Förbannade pissiga pissfolk!
Jag undrar ibland om man får bete sig hur som helst mot vem som helst?
Det finns en människa på mitt jobb som verkligen tror hon är King Louie!
Hon går bergis och lallar för sig själv när ingen hör: "Jag kungen är över alla här...."
Hon skriker högst, skäller mest och har en åskit om allt.
Mig fick hon ett ont öga emot när jag sa emot i frågan om en nyexad lärar skulle ha rätt till åsikter i samma utsträckning som en gammal räv.
Enligt henne skulle de nyexade ha vettet att hålla sin käft de första två åren(MINST) och lära av dem som hade erfarenhet, vilket jag inte kunde hålla med om riktigt(nu är jag inte nyexad heller eftersom jag jobbar i 5år med detta, men på henne verkar det som jag fortfarande går i småskolan och då skall det tilläggas att hon själv inte har någon som helst pedagogsik utbildning).
Nu undrar jag om en människa ska få styra och ställa och sprida dålig stämning på ett jobb. Vår chef verkar inte ha pondus nog att våga säga till henne att hon kanske måste dämpa sin ohyggliga stämma några enheter.

Nu till det senaste denna mäniska lyckas med.
För det första har ju vi ett nytt, fint personalrum som jag och Bettan renoverade i våras. Nu har det blivit någon form av nagel i ögat bara för att vi tyckte man kunde diska, torka och ställa undan efter sig efter varje rast. Detta har då resulterat i att hon skaffat sig en egen micro och satt sig inne i ett annat rum för att luncha. Ja, men så gör det då. Sitt i er gamla, slitna och fula soffa.
Vi har såååå gärna vårt nya personalrum för oss själva.
För det andra så lyckades hon pricka in mig igår när jag gav J en hejdå-puss på jobbet.
Detta resulterade i att hon blev rosenrasande och tyckte att jag var omogen och naiv som kunde göra nåt sådant på en arbetsplats.
Jag tycker öppet och ärligt synd om henne som tydligen inte hyser varmare känslor för någon.
Inte en enda av dem jag frågat idag anser att jag gjort något fel.
En person uttryckte till och med att hon tyckte det var bra att barn kunde få se att männsikor kan älska varandra.
Jag pussas inte inför barnen och jag såg då till att inte någon förälder såg heller.
Två av mina arbetskompisar stod där inne, men de tyckte inte det var farligt att ge någon en puss, men enligt henne kunde vi nog lika gärna ha legat på golvet.

Ja, vad jag vill ha sagt är att jag blir så trött på bittra människor. Jag tycker synd om henne!
Stackars bittra människa!

5 kommentarer:

Maria =) sa...

Låter som du är väldigt upprörd Jennie.Stå på dig,kärlek är ju aldrig fel.Hon kanske inte får någon själv,verkar som att detta inte är en människa värd att älska.

Malin sa...

Hur orkar människan?

Mary sa...

vilka idioter de finna, vad trött man blir..
miss you

Emma sa...

Hahaha, helt galet ju!! Man tror ju inte att det finns såna människor. Skit i att lägga nån energi på henne.. Kram kram

Ewa sa...

Ingen ide å lägga energi på så bittra människor. Le å säg nått tokigt snällt tillbaka så blir hon nog tyst. De brukar funka på dom flesta. =) Har förresten uppdaterat bloggen nu, så in å läs å skratta!! =) KRAM