torsdag 24 september 2009

Som sagt.
Nu ska vi skriva om roligare saker så därför cvill jag ha det på ett eget inlägg.
Js 25års dag. Det skulle firas.
Jag jobbade på morgonen och hade tänkt göra det till 12, men när jag kom på jobbet och visste att J låg hemma i sängen fick jag en otrolig hemlängtan. Jag tog ut komp från 10 istället och åkte hem i rasande fart(dock helt enligt trafikreglerna eftersom jag vill behålla lilla lappen så okej det gick ganska sakta).
Väl hemma fick J en lapp av mig med en ledtråd. Den ledde till en ny lapp med en ny ledtråd och så fortsatte det ett tag. Jag satt i soffan och fnissade när han letade runt i hela huset. Ledtråd nummer 11 var slutstation. Där satt jag med ett kuvert.
I den fick J sin present. Han ska få en tatuering av mig. Jag bestämmer dock tiden så det säkert blir av. Han får inte gruva sig för länge.

När paketet var öppnat gjorde vi oss redo och pckade ner dator i väska och satte oss i bilen mot S.vall.
Det var fel på hårddisken och den måste bytas. Vi är nu datalösa på obestämd framtid.
Passade på att handla lite mat i S.vall som vi skulle ha till kvällens middag.
Hemma igen blev det till att plocka ihop alla saker som jag(mest) spridit ut.
Sedan körde jag igång med kockandet.
Jag lagade två kycklingrullar som vi bjöd svärmor med familj på. Den var god tyckte jag och alla verkade nöjda.
J fick fina paket och ett fint blomsterarrangemang(tror jag det kallas).
Efter middagen kom min mor, far och bror och överlämnade paket.
Vi fikade blåbärstårta som svärmor och Fanny bakat. Den var ruskigt god.
Vi hade sån tur att det blev en bit kvar så den ska jag festa på ikväll med.
Js pappa tittade in på en fika på kvällskvisten också.

När alla gäster avvikit och vi hade haft lite mys i soffan var det sängen som gällde. Klockan var sent och jag hoppas J hade haft en bra dag.
Nu väntar hans andra kalas på lördag och jag hoppas det också blir lika roligt.

Hej så länge!

Inga kommentarer: