tisdag 30 december 2008

Ny dag.
Efter jobbet packade vi in oss tre personer och en hund i lilla Jettan. Vi drog till S.vall.
Det var verkligen mycket folk. Vi parkerade i parkeringshuset och gick in på Gina för att se vad som fanns på rean.
Jag hade en kjol på lut som jag VÄLDIGT gärna ville ha.
Den fanns inte på det ställe jag sist såg den så istället började jag gå planlöst omkring för att göra fynd.
Så helt plötsligt ser jag just precis den kjol jag letade efter. Det hängde EN ENDA där och ta mig i baken. Det var min storlek också. Jag skulle bara ha den. Vad den kostade spelade ingen roll.
Och rövpöka mig igen den var ju på halva priset. 74.50 betalade jag för min lilaprickiga nya älskling. Yay!
Så vandrade vi vidare i reaparadiset.
Köpte mig en kofta för halvapriset och en t-shirt för 40kronor.
Så traskade vi in på Cubus och där gick jag mest också bara omkring och slötittade. Så helt plötsligt så hängde den bara där. En helt underbar tröja som jag bara ville ha.
Dessvärre var inte den på rean, men jag köpte den ändå.
Avslutade min shopping med två par nya örhängen och ett halsband.
Så var det systemet-time. Jag åldrades 47år när jag kom in. Det var kö i alla kassor hur långt som helst. Jag skickade Mary direkt till en kassakö och så tog vi en korg. Köpte såklart skumpa inför 12-slaget och så lite annan dricka.
Nú var vi sjukt hungriga. Jag ringde och bokade bord på kina-haket och vi åt fyra små rätter och friterad banan och ananas.
När vi kom hem igen var vi ute med hundarna och lekte en timme.
Nu spelas det tennis och golf.
Är ganska trött, men ändå glad. Imorgon är det nyårsafton och dags att summera året.
Ja 2008 var verkligen förändringarnas år för Jennie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är inte som alla andra.. men det är vi väldigt glada för =0)... Tack för att vi får bo hos dig.. en galen människa en mindre galen människa och tre helt galna hundar PUSS på dig ..

Anonym sa...

Vet du, jag va på väg å köpa en sån där kjol för ett tag sen.. :) Men nu gjorde jag då inte det. men den är så fin så fin :)

Gott nytt år på dig vännen! Själv är man en slagen hjälte.... igår lågnjag exakt hela dagen. Idag är jag på benen, men inte mkt mer..

Kramar till dig! 2009 kommer bli ditt år!