tisdag 9 december 2008

Jag drabbades av någon mystisk hybris när jag var ute och reste.
Jag handlade som sagt en hel drös med väskor i olika färg och form.
Så på taxfreen fick jag också frispel och inhandlade inte bara en uten TRE nya parfymer.
Ja, men hej och hå!
Jo, såhär gick det till:
Det började med att vi gått igenom tullen på Arlanda och tuffade in på Taxfreeb där.
Ja, så klart skulle jag ha mig ett par nya solbrickor. Det blev det.
Så gick jag runt bland alla dofter och kände mig som Ferdinand som luktar på blommorna.
Allt luktade så mummit.
Jag visste att jag skulle köpa DKNY´s Green Apple. Det var bara ett måste. Den hade jag spanat in i planets texfree-katalog. Jag luktade på den cirka 20 gånger i butiken, men så på min väg ut så stannade jag liksom till vid en Elisabeth Arden hylla och småkikade på en ny pafym. Den hette Shimmer och var juligt röd och glittrig. Jag sprayade lite på armen och luktade.
Jag grinade nästan för att den luktade så gott. DEN ville jag ha!
Men icke. Jag skulle ha min DKNY så var det med det. Jag gick ut och handlade endast en påse storlek mega med Smariets istället.
På planet så fick man beställa sitt till hemresan och mycket riktigt. parymen stod överst på min lista.
Det fanns även möjlighet att handla taxfree på resan ner.
Ja, men bläddra är ju alltid roligt när man sitter stilla i sex timmar.
Så råkar jag hitta en parym som hade så fin flaska.
Det var Marc Jacobs Daisy.
Jag frågade om jag fick provlukta på den, men doftprovs-flaskan var slut.
Jag chansar. Det var en fin flaska så jag tog den.
Hade en himla tur. Den luktade ljuvligt.
Ja, så gick semesterveckan sin gilla gång och det blev dags att resa hem.
Jag hade gått igenom tullen på Teneriffas flygplats och snubblade så småningom in på deras Taxfree och vad hittar jag där?
Jo, men visst! Elizabeth Ardens parfym Shimmer. Nä, nu måste det vara meningen att jag skulle ha den. Jag luktade igen och jodå. Den luktade lika underbart även denna gång.
Så jag greppar en flaska och går mot kassan. Då ropar en söt liten spansk pasrymtant på mig och säger att det finns ju ett presentkit som innehåller både parfym OCH en mascara. Jaha och vad kostar det då tänkte jag. Men ta mig bakifrån. Det kitet kostade LIKA MYCKET som bara parfymen.
Det finns ibland en mening med saker och ting och detta var meningen.
Jag köpte persentkitet så klart!
När jag sedan klev på planet låg mycket riktigt en parymsflaska formad som ett grönt äpple och väntade på mig.



Det var historien om när jag skulle köpa en parfym och kom hem med tre.
Och en sak är säker. Jag tjänade nog några hundralappar eftersom jag köpte dem Taxfree!!!
Hejja mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,,

Vilket fusk.. utomlands =0)
Längtar snart kommer vi Kram kram kram