fredag 19 december 2008


Nu är det jullov!!
Yay!
Vi har haft en supermysig dag på skolan. Mycket skoj och skratt.
Vi började med att samla hela skolan från F-9 och gå fackeltåg ner till kyrkan. Där pratade prästen och vi sjöng lite julsånger.
När vi kom upp igen hade vi kalenderöppning och allmänt mys i en kort stund innan det var dags för lunch. Ungarna åt gröt och jag följde med dem upp.
Min arbetskompis Gerda hade lagat thailändsk mat som hon bjöd all personal på. Det var supergott!
Sedan hände en viktig sak. Tomten kom på besök!!
Alla ungar blev som galna. De sprang runt, runt och visste inte vad de skulle ta sig till, men då de lugnat sig lite fick de paket av tomten och alla blev så glada.
Vi tittade klart på julkalendern Jesus och Josefin och avslutade dagen med årstidssagan(en barnmassage-övning) och hejdå kramar!
Nu ska ungarna vara ledig från skolan, men jag ska jobba på fritids med några få som ej ska vara ledig.
Jag ångrar att jag inte tog någon dag ledigt, men men. Det är bara att kämpa på.
Nu ska jag vila en stund innan jag ska ta tag i lite julstök.

Inga kommentarer: