måndag 15 december 2008

Nu är promenaden avklarad. Jag är svettig och det är både skönt och lite äckligt.
Tänkte att jag skulle fortsätta summera min helg. Jag hade visst kommit till
Lördag
På fredag hade jag som sagt shoppat som en galning. Vi klev in genom L´s dörr strax efter 20,00. Vi hade då varit ute sen 13,00.
Godispåsen var inhandlad och vi skulle titta på Idol-finalen.
L skulle bara natta lilla M först. Jag satte mig och tittade på Idol och väntade. Och väntade och väntade. Ingen L kom ut. Ganska snart hade jag listat ut att fröken L hade minsann somnat ifrån mig, idol och godis. Det gjorde inget. Jag var ganska trött också så jag tog och bäddade och la mig i soffan. Jag somnade till och vaknade då och då och konstaterade att Ö spelade Guitarr Hero varje gång mina ögonlock öppnades.
Så blev det i alla fall lördag.
Strax efter 11 stampade vi in på Willys för storhandel.
Jag handlade allt man kunde tänkas behöva i en/ett tom/-t kyl, frys och skafferi.
Så var det bara att försöka packa in ALLA påsar och ta sig hemåt.
Väl hemma städade jag och plockade iordning. Det var dags för inflyttningsfest i min nya lya.
Lya och lya. Jag är ensam med en liten Pussel på 137kvm. Vi behöver inte trängas någonstans.
Så var det dags för party.
Jag, Mallibrallan och L var utklädda i äkta 90-tals stil. Hejja oss!
J var söt i en fin randig klänning och E hade också en fin klänning. Alla pojkar var också fina.
Vi drack rosa panter, spelade Wii Sport och spelade 90´s musik på stereon. Det var helt perfekt kväll!
Tack alla som var med! Jag hjärta er!´

Så åkte alla utom L och Ö hem. Vi somnade och nästa morgon vaknade jag med miljarder indianer som spelade trumma på mitt pannben. Ojojoj. Det var ett helt företag att ta sig till köket och dricka vatten och svälja ner två alvedon. Sedan tillbaka till soffan och vila lite till.
På kvällen var jag åtminstone så pass pigg att jag orkade bjuda mamma, pappa och bror på middag.

Sådär ja. Det var min helg det. Trevlig som bara den!

Inga kommentarer: