onsdag 31 december 2008

2008 var verkligen förändringarnas år för mig
Tänkte göra en kort sammanfattning och några djupdyk i året så får vi se hur det varit.

I januari tog kag mig resväska och lämnade Stockholm.
Jag tänkte då att det var för en kortare period och att jag skulle återvända ino0m ett halvår.
21 samma månad började jag mitt nya jobb på fritids i Byhåla. Jag träffade älskade gamla arbetskamrater och även några av mina gamla lärare fanns kvar.
Trivdes bra, men som ny är det alltid ett slit att bli accepterad.
Jag jobbade och höll igång. Jobbet var mitt andningshål. Jag mådde som pesten när jag var hemma och det fnns tid att tänka, men på jobbet var det full fart och det fanns ingen tid till annat än just jobb.

Jag fick chansen att gå på en äkta slottsbal. Det var helt underbart att ha den vackra klänningen. Få göra en nigning och nästan peta näsan i golvet inför värdparet. Vi dansade såväl gammal- som moderna dans och åt i massor. Klockan 4 var jag en slagen kvinna med hårnålar som nästan petat ut hjärnan och underkjolar som inte var annat än ivägen.

Tiden gick och snart stod det klart att jag skulle stanna i byhåla ännu ett par månader. Jag fortsatte att jobba som en besatt. All extra tid jag kunde jobba så gjorde jag det. Jag umgicks medmina kompisar, men gjorde sällan något speciellt.
Sommaren började närma sig och jag visste inte riktigt hur den skulle bli. Skulle jag ens ta semester?
För första gången på två år besökte jag gatufesten med L,Ö och J. Vi var inte ute länge, men det väcktes minnen som jag nästan glömt.

Jag tog semester. Fyra veckor för att vara exakt.
Två av dem spenderade jag i Stockholm och två hemma.
Midsommar var rolig. Vi var i Trosa hos en underbart rolig människa. Vi åt, drack och skrattade i dagarna tre.
Det var väldigt varma veckor och jag badade och solade. Minns inte när jag var så brun sist. Som en liten pepparkaka var jag.
Mary med Johan och vovvar kom och bodde hos mig en vecka. Vi hade jättemysigt och roligt.

Hösten började komma. Jag jobbade igen. Förhållandet knakade ordentligt och jag hade ingen lust att flytta tillbaka till Stockholm. Jag stannade och jobbade lika mycket som förr. Jag fick en egen klass som jag delade med Gerda.
Nu hade jag kommit in superbra på fritids. Då började nästa kamp och den skulle visa sig ändå svårare. Att bli accepterad i skolan. Gerda och jag fungerade toppen tillsammans, men det fanns människor som tyckte att sådana som jag skulle inte försöka komma med egna ideér. jag skulle vacker hålla igen min mun och lyssna på dem som hade erfarenhet.
Icke! Sån är inte jag.
Tuvan döptes och jag fanns såklart på plats. Hon är så underbart söt den lilla tösen.

Under oktober inträffade en sak som defenitivt gjorde slut på mitt förhållande. Det gjorde så fruktansvärt ont och jag visste inte om jag någonsinn skulle vakna upp ur mardrömmen igen. Jag bestämde mig dock för att inte förlåta. Gränser var överskriden och nu var det nog.

Jag flyttade in i mitt älskade hus och bara försökte komma igång igen från min dvala.
Bestämde mig för att jag behävde komma bort. Köpte en resa och åkte utomlands. En vecka i välkommen vila. Jag kände att det var precis vad jag behövde.

Fyllde år och blev ännu lite äldre. Kändes skit. Jag blir äldre. Jag är ensam och det enda jag längtar efter är barn och familj. Jaja. Jag ska inte vara rädd att ha roligt först.
Julen kom och gick och den var riktigt bra.
För första gången på nästan tre år var jag ute på krogen och hade roligt som aldrig förr.

Nu är det nyårsafton och året är över. Förändringarnas tid är inne. Vad ska hänsa 2009?
Jag hoppas på många roliga spännande saker.
Vilka kommer jag möta? Vad kommer jag göra? Samma jobb? Många frågor.

Gott nytt år på er alla!
Vi ses på det nya året!

Inga kommentarer: