tisdag 6 maj 2008

Pengar!

Pengar, pengar, pengar!
Hela min vardag går ut på pengar. Jag vill verkligen bara ha mer av den varan.
Jobbar extra så ofta och så mycket jag kan. Imorgon är ett praktexempel.
Min ordinarie arbetstid är 6-11,30, men då har jag lovat hjälpa till i förskoleklassen och ställa iordning för deras vernisage på kvällen samt att jag ska delta i den.
Klockan 12,00 ska jag ställa mig i köket och steka upp 8kg köttfärs och ordna sallad, dukning, ett programblad samt ett bildspel. Detta leder till att jag jobba övertid mellan 12-21 imorgon.
Jag kan bara gissa hur trött jag kommer vara den kvällen sedan.
Idag har jag också jobbat extra. 8,45-14 och sedan börja på mitt jobb 14-17,30.
VARJE dag jag kan försöker jag jobba lite extra för att få lite mer pengar och några timmar på komp-kontot.
Jag undrar om det är så bra för mig?
Ja, i inkomstsyn är det fantastiskt, men ur andra synvinklar då? Jaja. Än mår jag inte dåligt av det annat än att jag är ganska trött.
Jag ska åka till Svall i helgen och köpa mig några nya skor. SKa kolla på Skopunkten så kanske jag får tre par till ett bra pris..

Inga kommentarer: