fredag 16 maj 2008

Grattis E & L!

Idag var vi tillkyrkan och tände ljus för L. Det är hans födelsedag idag.
Jag ville verkligen få åka ner ochsäga grattis till honom så jag ringde mamma på förmiddagen och frågade om hon kunde ringa och titta om kyrkan var öppen.
Hon ringde och pratade med prästen och talade om som det var.
Prästen(som nu fått en speciell plats imitt hjärta) såg till att kyrkan öppnades en timme för oss så vi fick åka ner.
Min moster ringde och bad att få följa med hon också. När vi kom till kyrkan sedan så hade hela familjen slutit upp.
Hans mamma, pappa, syskon, mor- och farföräldrar, kusiner och moster.
Det kändes skönt att kunna ordna så vi alla fick´säga grattis och tända ett ljus för honom. Då vi allatänt lyste totalt 15ljus, men detta blev en tanke för mig som inte kunde försvinna. Det fick inte lysa BARA 15 ljus. Han fyller faktiskt 17!!
Jag tände 2 till. Jag tror(eller hoppas iallafall) att alla förstod mig.
Vi stod tysta tillsammans, sa grattis till honom, grät tillsammans och höll om varandra.
Innan vi gick tände vi några till för andra släktingar och vänner som inte kunde närvara under denna stund.
Vi ska inte glömma bort den underbara brodern som är kvar.
Det är hans födelsedag också. Han är speciell för mig han med. Jag har bytt lika många blöjor på honom som på hans bror. Jag har varit barnvakt åt honom med. Jag har skrattat åt honom, kramat honom och skojjat med honom.
Grattis Emil på din 17års dag!
Nästa år får du ta körkort så du kan köra mig lite då och då!

Inga kommentarer: